close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע גישור משפחתי הוא חובה בתהליך הגירושין?

מערכת שורשט אדר ב, תשפד19/03/2024

בחירה בגישור עבור הגירושין שלכם מציעה דרך לפתרון המבוססת על הבנה, כבוד ושיתוף פעולה. תהליך זה לא רק חוסך זמן וכסף אלא גם שומר על הרווחה הרגשית של כל בני המשפחה

תגיות:
צילום: freepik

גישור משפחתי הוא תהליך דינמי ואמפתי שנועד ליישב סכסוכים בדרכי שלום בתקופה טעונה רגשית של גירושין. שלא כמו התדיינות משפטית מסורתית, שמובילה לעיתים

צילום: freepik
קרובות להסלמת הסכסוך ולקרבות ממושכים ויקרים, גישור משפחתי שואף להביא את שני הצדדים לשולחן הדיונים, במטרה למצוא פתרונות שיהיו לטובת שני הצדדים.

מהם היתרונות של גישור בתהליך הגירושין?
היתרונות של גישור במהלך תהליך הגירושין הם משמעותיים ומגוונים. בעיקר, הוא מטפח סביבה ידידותית יותר, המאפשרת לשני הצדדים לבטא את צרכיהם ודאגותיהם בסביבה מכבדת. גישה שיתופית זו מובילה לעתים קרובות להסכמים מספקים יותר עבור כל המעורבים, במיוחד כשמדובר בנושאים רגישים כמו משמורת ילדים וחלוקת נכסים. גישור הוא בדרך כלל גם מהיר וזול יותר מהליכה לבית המשפט, ומפחית את המתח הרגשי והפיננסי על המשפחה. יתר על כן, הסודיות של ישיבות הגישור מבטיחה שעניינים אישיים יישארו פרטיים, בניגוד להליכים משפטיים שהם פומביים. חשוב מכך, גישור מאפשר לאנשים לקחת שליטה על תהליך הגירושין שלהם, ולקבל החלטות יחד במקום שיוטלו עליהם על ידי שופט. זה יכול להוביל למערכות יחסים טובות יותר לטווח ארוך לאחר הגירושין, גורם קריטי כאשר מעורבים ילדים, והצדדים צריכים להיות הורים משותפים בצורה יעילה.

כיצד פועל תהליך הגישור?
תהליך הגישור מובנה כך שיעודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה. הוא מתחיל בפגישה ראשונית שבה המגשר, צד שלישי ניטרלי, מסביר את התהליך, קובע כללי יסוד ואוסף מידע על הנושאים שיש לפתור. מפגשים עוקבים מתמקדים בבחינה מעמיקה של נושאים אלה, כאשר המגשר מנחה את הדיונים כדי לעזור לצדדים להבין את נקודות המבט של זה ולעבוד לקראת פתרונות מקובלים על שני הצדדים. לאורך התהליך, מגשרים כמו גליה כהן עשויים לספק הנחיות ולעודד אפשרויות לפתרון, אך הם אינם מקבלים החלטות עבור הצדדים. במקום זאת, הם מטפחים סביבה שבה משא ומתן מכובד יכול להוביל להסכם ייחודי העונה על הצרכים הייחודיים של המשפחה. לאחר שמושג הסכם, הוא מנוסח במסמך שניתן להפוך אותו למחייב מבחינה משפטית.

סיכום: למה לבחור בגישור עבור הגירושין שלכם?
בחירה בגישור עבור הגירושין שלכם מציעה דרך לפתרון המבוססת על הבנה, כבוד ושיתוף פעולה. תהליך זה לא רק חוסך זמן וכסף אלא גם שומר על הרווחה הרגשית של כל בני המשפחה המעורבים. מגשרים כמו גליה כהן ממלאים תפקיד מכריע בהדרכת זוגות בתקופה מאתגרת זו, ועוזרים להם למצוא מכנה משותף ולהגיע להסכמות שלוקחות בחשבון את עתיד המשפחה. על ידי בחירה בגישור, אתם בוחרים בשיטה ששומרת על עניינים אישיים בפרטיות, מעצימה אתכם לקבל את ההחלטות שלכם ומניחה את היסודות ליחסים חיוביים לאחר הגירושין. בסופו של דבר, גישור מציע גישה חומלת ומעשית יותר לגירושין, מה שהופך אותו לאפשרות בעלת ערך למשפחות שעוברות את המעבר הקשה הזה.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה